söndag 9 augusti 2015

Lyckliga stunder


Att vandra runt ute 04.00 är egentligen inte så tokigt. Eh, om det stannar vid just denna gång så. Jag är, även om jag skulle önska att det inte var så, absolut ingen morgonmänniska. Morgonen är ju en sådan underbar tid av dygnet, men jag är inte skapt för att vara vaken då. Min kropp vill inget annat än att sova och det lääänge. Just denna morgon då denna bild knäpptes behagade minstlillan kräkas ner min del av dubbelsängen och efter att jag städat upp efter henne blev jag helt fasligt pigg, medan hon så snällt somnade om. Tog min en liten vandring runt i Skogshägna för att sedan gå in igen och krypa ner bredvid min sovande söta dotter och somna om.


Dagen blev lika vacker som morgonen. En härlig dag att få vara på en strand vid ett hav. Vattnet var svalt och skönt och jag tog mig ett härligt dopp. Barnen lekte och hade så kul på stranden och jag glömde både tid och rum. Sommarens dagar då de är som bäst.


Fick idag några timmar för mig själv här hemma. Ja minstlillan var ju som vanligt alltid vid min sida, men hon räknas som inte.. Vandrade först förvirrad runt, runt i vårt hem. Det är så underbart att få några egna timmar, men jag kunde inte bestämma mig riktigt för vad jag ville göra med dem. Många gånger blir man bara så "omikring" av att ensam få bestämma över sitt görande utan att ständigt bli avbruten, som man annars är van vid, att det istället slår över och att det istället inte blir något alls gjort.
Satte tillslut på ett sommarprat webbradion och tog itu med vårt sovrum.




Älskar vårat fina rofyllda sovrum. Eländigt nog fylls det ständigt av en hög med damm. Nu är det i alla fall för en stund dammfritt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar