söndag 27 maj 2018

En helg i maj


En fin helg har vandrat förbi. Inte blev den riktigt som den var planerad, men bra ändå. Jag skulle egentligen ha jobbat stora delar av den, men har under en tid börjat känna hur jag sakta sjunker ner igen under dyn. Förra helgen var mitt mående riktigt uselt så jag sjukskrev mig själv en vecka för få chansen att läka lite och försöka hejda att inte braka ihop lika hårt som i höstas/vintras.



Hundkex och förgätmigej, två av världens vackraste blommor. Blev helt överlycklig då jag såg att hundkexen börjat att blomma i dikesrenen och skuttade av cykeln för att plocka mig en bukett.


Mina svärföräldrar kom och hälsade på hela helgen. Vi blev så glada över det hela familjen. Alla utom Gordon som absolut inte tycker om deras hund Felix och istället flydde till skogs och kom inte hem förrän de packat sitt pick och pack och åkt hem igen. Men vi andra var glada och njöt av deras sällskap. På lördag morgon dukade vi upp till frukost ute, löste melodikryss och njöt av förmiddagen.




Att äta frukost ute är bland det bästa. Dagen rullade på med olika små eller stora göromål. Min svärfar som fixar det mesta grejade med några av våra cyklar.




Felix for runt på gården och utforskade. Som mest lycklig såg han ut då någon av barnen lekte med honom.


Själv roade jag mig med att tvätta fönsterna i köket. Storebror hjälpte till en stund. Jag hoppas att jag orkar mig igenom alla husets fönster. Så stor skillnad det blir i ett rum med rena, tvättade fönster. Men då varje fönster består av åtta rutor tar det sin lilla tid och ork att tvätta så det är ingen jag gör på en dag utan det får bli något lite nu och då istället.


Vi passade på att fira alla möjliga glädjeämnen under lördagen, födelsedagar som varit och kommer, den fina våren och mors dag.


Den hembakade gräddtårtan blev riktigt, riktigt mumsig.




Till eftermiddagen bjöd jag och Robin på en god middag och vi åt och åt långt in på kvällen. Dock var det inte så varmt ute där vi hade dukat upp långbord. Men med filtar och varma koftor gick det bra ändå.


Mina svärföräldrar fick ta i för att få upp vinflaskan. Vilka fina händer de har, jag är glad att jag lyckades fånga dem på bild.


Klart man måste dricka kaffe ur "mors kopp" på mors dag. Tänk att jag fått den välsignelsen att vara någons mor. Inget att ta för givet.


Nu börjar en ny vecka. Ska bli intressant att se vad den har att ge. Jag fyller 35 på lördag, ja det är ju helt galet, men så är det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar