måndag 14 maj 2018

En måndagseftermiddag


Ett litet ynka ägg fanns i kylskåpet och vi som ville grädda pannkakor. Barnen fick springa över till grannen och tigga till sig tre ägg, annars skulle det inte bli några pannkakor. Sådan tur för oss för det gick hur bra som helst.


En fin pannkakssmet blev det och sedan dukade barnen fint ute, medans jag stod inne och gräddade.



Sicken lycka att i mitten av maj kunna sitta ute och äta middag. Det var så varmt och skönt och luften kändes ren och klar. Fåglarna kvittrade för fullt och jag kände mig så glad för nuet.



Efter middagen hoppade barnen studsmatta och jag gick runt på gården och tittade på allt det fina som växer fram.


Plockade en liten bukett med gullvivor och små björkkvistar med små gröna blad.




De små rabarberna är så gulliga med sina oerhört krusiga blad. Det dröjer nog inte länge innan vi kan göra årets första rabarberkräm.




Gordon kom hem med middag till sig som minstlillan kände att hon behövde inspektera.



Lillan tog sig ett kvällsbad och kunde sedan utan att frysa sitta ute och äta sitt kvällsfika.



Jag känner mig så glad av detta väder. Jag älskade vintern vi fick i år, att den kom tidigt och sedan blev en riktig vinter. Vårvintern var fantastisk och sedan klick sa det så försvann all snön och så blev det vår. Jag hoppas att sommaren nu också blir fint. En sommar med värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar