torsdag 10 maj 2018

Kalasdag


Idag blev det 3 års kalas för hela slanten. Minstlillan klädd i sin fina sjömansklänning tog gladeligen emot sina fina gäster och fick många fina paket.


Sigrid älskar Mamma Mu, självklart ska hon då få en fin Mamma Mu tårta.




Efter paketöppningen bjöd vi på fika och fiskdamm. Att få bjuda vänner på fika och ha kalas är bland det roligaste vi vet.
Efter att alla gäster tackat för sig tog jag och Sigrid en liten promenad till hönorna för att låta även dem få vara med lite på kalaset och bjöd dem på lite tårtrester och matrester.



Efter det plockade jag dagens blomsterbukett. Det blir väldigt små buketter så här års, men fina.




Små fina vårblommor är bland det bästa jag vet. Penséer älskar jag och vill gärna köpa så många olika färger som jag bara kan. Ett par gamla skor som skulle slängas fick ett nytt liv som blomsterkrukor. Och en rostig gammal gryta som jag hittade i skogen här omkring. 


De är så små och gulliga just nu och tar sig knappt över kanten. På sensommaren brukar de ha vuxit enormt och tagit över hela krukan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar