onsdag 2 maj 2018

Videung


Ute är det idag blött, blött, blött. Regnet öser ner i omgångar. Men jag anar att det är rätt bra för snösmältningen i alla fall. Regnet lixom luckrar upp snön och jag inbillar mig att det hjälper till på något vis. Jag längtar så efter att få plocka blombuketter så jag plockade mig en liten bukett av ulliga blöta videkissar. En älg verkade vara ute efter samma sak. Upptäckte att jag stått och trampat i två stora älgskithögar i min iver efter videkissar. Gissar i och för sig att älgen inte skulle ha grenarna till en bukett utan snarare till en smarrig frukost. 



Hoppas du får en fin onsdag. Jag tycker att det känns helt underbart att få en kortvecka med bara tre arbets och skoldagar. Min man jobbade i och för sig även i måndags, men jag och barnen var lediga. Känner på mig att tiden fram till sommarlovet kommer att springa fram, så det gäller att försöka ta vara på varje dag. Hur lätt nu det kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar