lördag 26 oktober 2013

Min plats på jorden

 Lite ur "fotoarkivet";









Jag gick ofta på fotopromenader då vi bodde i Flarken. Vi bodde nära elljusspåret och den rundan gick jag rätt så ofta för att få tänka och fota.
Sista bilden visar huset vi bodde i. Det ligger helt fantastiskt vackert med skogen på ena sidan och sedan åkrar åt resten. Vi hade nog gärna köpt stället om det inte var för att vi älskade Skogshägna snäppet högre. Det fanns vissa saker som jag misstrivdes med att bo där. Vi var tvungna att ha två bilar, det blåste mycket året om och då vår hyresvärld högg ner de två vackra hängbjörkar som fanns på gården som skyddade lite mot blåsten hade jag ingen större lust att bo kvar. Men en vacker plats är det ändå, jag hoppas det är någon som bor och vårdar detta hus och denna gård.

I dag lyssnade jag till melodikrysset då jag stod och städade i köket. Fick avnjuta både Rolandz och Malena Ernman. Den sången hon sjöng är så galet vacker, får gåshud av att lyssna på den. Jag har då funnit min plats på jorden och det är här uppe i Norrland i mitt vackra Skogshägna.

Min plats på jorden

Här är allt så nära 
Jag stannar här ett tag  
Tar det jag kan bära och det som är idag
 
Jag vill bara andas  
Se färgerna igen  
Sol och regn som blandas med ro i skymningen
 
Jag har orden och jag följer dem  
Till min plats på jorden  
Jag tror jag kommit hem
 
Här skall dimman lätta 
Och ljuset bryta in 
Lägga sig tillrätta på platsen som är min
 
Jag har orden och jag följer dem  
Till min plats på jorden 
Jag tror jag kommit hem
 
Får jag orden och jag följer dem  
Till min plats på jorden  
Då har jag kommit hem
 
Hör du orden och du följer dem 
Till din plats på jorden  
Då har du kommit hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar