tisdag 29 oktober 2013

Tapeter i sinne


Har för ett par dagar sedan börjat att städa ur rummet som ska bli min sons första egna rum, idag började renoveringen.

Underarbetet är ju, som många säger, det absolut viktigaste i en renovering, men ACK så tråkig. Vi har funderat fram och tillbaka om vi ska sätta upp gipsskivor eller om vi ska ta ner alla lager tapet som sitter på väggarna. Det kommer nog att bli både ock. På några väggar blir det gips och på andra cover upp tapet.

I detta hus har det verkligen älskats att tapetsera. Det märker man på alla lager tapet som sitter på dessa väggar. Det är ju förvisso ett gammalt hus så om man tänker att det tapetserats om 10 gånger på 90 år är det kanske inte så mycket, men denna mängd av tapet har jag sällan skådat. Tror att 10 lager tapet i just detta rum ligger i underkant, tror jag kom upp i 15...

Försöket att inte använda bilder där mina barns ansikten syns allt för mycket. Men dessa bilder kunde jag bara inte låta bli att lägga upp. Blir så fantastiskt glad av att se på mina små, så jag måste bara få dela med mig lite av dem.



2 kommentarer:

  1. Så fina bilder på dina fina! Roligt med många tapeter också, vi har samma story i vårt hus! /Petra L

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag älskar verkligen dina fina små! Tack för att jag fick rå om dem lite häromhelgen... :)

    SvaraRadera