söndag 1 juni 2014

Efter regn kommer alltid solsken


 Vår första Gecco-försäljning gick bra. Det känns helkul! Jag får ligga i och måla fler takpannetavlor till nästa lördag. Ska även skicka en till dig Linn så fort jag har gjort den klart :-D

Jag har jobbat hela helgen lång och tagit hand om mina fina gamlingar. Det regnade stora delar av helgen, men idag på eftermiddagen började solen sakta leta sig fram genom molnen och sken på oss alla.
Dagens höjdpunkt var då jag och en av en av mina vårdtagare satt i den inglasade altanen med solen som värmde våra kroppar, vinden som försiktigt susade mellan de öppna fönsterna och våra röster som försiktigt sjöng "Den blomstertid nu kommer" tillsammans. Ljuvligt!

Nu har min hjärna totalt geggat ihop och jag ska försöka skrapa ihop de små rester som finns kvar av den och dega ner i soffan och slötitta på fotboll som min man visst bestämt att vi ska se. (Det behöver man väl inte så mycket hjärna kvar av för att se? Hehe... I alla fall för mig som inte är så intresserad..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar