tisdag 10 juni 2014

Stök och liljekonvalj

 I fall man endast ser mitt hem utifrån bloggens synvinkel kan man få en rätt så skev uppfattning om mitt kära hus. Det är inget vidare kul att fotografera stök, mycket roligare att fota det man piffat och ställt till rätta. Vårt sovrum tillexempel som jag då och då fotar i. Det ser lixom så vackert ut och ja ibland är det faktiskt rätt så välstädat och fint i detta rum, men oftast ser det mest ut så här; 


För att ta sig till detta rum, som jag faktiskt älskar så mycket trots dess stökighet, så måste man gå igenom detta ännu värre stök;


Detta var ett kök då vi köpte huset. Köksinredningen är såld och rummet är vinterns renoveringsobjekt. Längtar så efter detta rum! Det ska bli ett allrum med ett lååångt arbetsbord med plats för kontorsdel och pysselvrå. Förhoppningsvis kommer det också att få en mysig hörna med kamin (!). Den som lever får se.

Jag är så glad för nu har mina liljekonvaljer börjat att blomma. De står på en rätt så skuggig plats, men några små klockor har faktiskt knoppat fram. Åh, de luktar så gott och är en fröjd att få plocka med sig in. Förgätmigej är också en stor favorit :-D.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar