tisdag 24 juni 2014

Jorgdgubbspaj och rabarbercheesecake


 Till årets midsommarfirande bidrog jag och min man med, förutom vårt närvarande vilket i sig är ju väldigt angenämt (;-P), varsitt bakverk. Robin med en underbart och välbeprövad jordgubbspaj och jag med en rabarbercheesecake, vilket jag aldrig någonsin prövat på att tillaga förut.
Båda verken blev faktiskt riktigt goda, om jag får säga det själv. Nackdelen med cheesecaken var dock att det inte gick att ta en allt för stor bit av den. Den var rätt så mastig och man kände sig rätt så nöjd efter att bara ha tagit några tuggor. 

Jordgubbar, det är allt bra smaskigt det. Längtar efter att med mina egna händer få plocka dessa röda stora bär och äta dem med ovispad grädde.
Hoppas ni har en härlig tisdag! Jag avslutar detta blogginlägg med en bild på denna vackra rhododendron som växer i Robins moster Märtas underbara trädgård.


1 kommentar: