tisdag 3 juni 2014

Ett litet växthus


Denna dag har gått i grävandets tecken. Jag har spenderat stora delar av dagen (dock med några diverse avbrott) hos min granne, som också är min kusin och grävt bort gammal jord ur ett växthus.


 Min farfar har byggt detta underbart söta lilla hus till min farmor. Jag har förut fått låna det av henne då hon inte längre orkade plantera själv. Nu har min kusin och hennes man köpt stället (alltså huset där min farmor och farfar bodde och gården som hör till där växthuset står) och de är så snälla och låter mig fortsätta att låna en del av växthuset.


 Vansinne vilka mängder jord det kan finnas i ett växthus. Vi har grävt och grävt och sprungit fram och tillbaka med skottkärran jag vet inte hur många varv. Jag hade nog tyckt att det varit ett totalt dötrist och eländigt jobb, men nu när vi var två var det riktigt givande.


Hjälp eller stjälp är ju frågan? Mina barn kom och ville gärna vara med och gräva. Tack och lov var det på slutvinjetten så det gick faktiskt rätt så bra. 


Det är minsann ingen tokig utsikt från det lilla huset. Tomatplantorna lär nog må gott.


..Ja också var det det där med gamla handtag och rostiga ting. Jag kan bara inte hjälpa att jag tycker att det är så vackert.

Kort och gott, detta har varit en helt perfekt dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar