måndag 23 juni 2014

Vackra, vackra hus!

Låt oss säga att jag skulle bli så där hiskeligt oförskämt rik.. Inget som någonsin kommer att hända, men man kan ju alltid fantisera. Då skulle jag anlita en hel hop av fantastiskt duktiga snickare, några elektriker och en och annat rörmokare och skicka dem till detta hus som ligger i utkanten av Kristineberg;


 Detta UNDERBARA hus är byggt för många år sedan av en man med sann snickarglädje. Jag är så fascinerad av allt detta fantastiska jobb denna man haft med att bygga upp detta hus. Tänk vilket jobb! 
Allt är bara SÅ vackert! Och tänk vilken historia detta hus bär. Det är fascinerande att få fundera på vilka fötter som vandrat runt här och kallat denna mark för sitt hem.

Jag skulle absolut kunna leva mitt liv i detta hus och på denna plats.



3 kommentarer:

  1. Hej! Som jag skrev på facebook. Ljuvligt att kika in här!
    Din blogg får ofta ett besök av mig :-)
    En annan blogg som jag då och då besöker, dock inte alls lika ofta som din, är www.familjenbahne.com. Tror du skulle gilla hennes senaste inlägg som heter "Lycka är en gammal gård"

    SvaraRadera
  2. Eller rättare sagt: tror du skulle gilla boken hon tipsar om i sitt inlägg ;-)

    SvaraRadera