tisdag 10 mars 2015

Gravidmage


 Jag har börjat skriva en lista över saker jag vill hinna med nu då jag får några timmar alldeles för mig själv.

Strosa ensam på promenad i solen.
Titta igenom och sortera i lådan med den allra minsta storleken med bebiskläder.
Fota magen.
Städa sovrummet så att den 5;e medlemmen får en egen liten plats.
Gagga hos min mammalediga grannfru.
Städa. (Vilket förstås alltid behövs, men är faktiskt rätt så trivsamt då man får vara alldeles själv.)

En bra början på listan tycker jag.

Idag lyser det ingen sol, kroppen gör för ont för att använda till städning och bebiskläderna kommer jag att hinna med senare.
Passade då på att fota magen. Är nu i graviditetsvecka 32 och den lilla krabaten där inne arbetar med att växa och böka runt bäst den kan. Det är fascinerande att tänka kring vad denna lilla människa kommer att växa upp till för en fin liten blomma. Tänk att alla som föds har en helt egen personlighet och en egen unik väg att gå genom livet.

En annan sak, som jag inte skrivit upp på listan, men ändå är en liten osynlig punkt. Är att jag tänkt försöka sparka liv i denna lilla blogg, som jag själv känner har legat och slumrat den senaste tiden. Det är en rolig hobby att få blogga, men tiden till det har verkligen inte legat högst på prioriteringslistan.
Nu kanske! :-D


2 kommentarer:

  1. Kul att du bloggar!!! :D Och så grymt fin du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gella för både komplimang och uppmuntran!! :-D

      Radera