måndag 9 mars 2015

Lyx


Min första dag med graviditetspenning firar jag med en lyxlunch. Lyx i alla fall för mig. Goda frukter, grönsaker, "fluffbröd", vatten, grillad kyckling och en total tystad i hela huset. Det kan nog inte bli bättre.
För övrigt blev det inte så mycket lugn och vila denna dag. Har hunnit med disken i köket, besök hos barnmorskan, storhandling, besök på Apoteket, plus denna lunch på de timmar barnen var på förskolan. Det var ju i och för sig väldigt skönt att få storhandla alldeles själv i sin helt egna takt, meen det är ändå ingen sysselsättning jag blir särskilt återhämtad av, då det finns mängder av intryck och beslut på köp att se och ta i en stor matvarubutik.

Jag har längtat enormt efter denna ledighet. Känner mig både mentalt och kroppsligt slut. Det är en stor lyx att få vara hemma nu den sista tiden innan graviditeten. Storebror och lillasyster är dessutom på förskolan 15 timmar i veckan där de får leka och busa med sina kompisar och jag får vara alldeles ensam ett par timmar.
Ja lyx är det ord som beskriver det bäst.



1 kommentar:

  1. Det kan du behöva VILA alltså !!! Så du har kraft att vara mor/ fru när familjen är hemma med dej .. simma lugnt eller ta det lugnt bara, snart så är ni 5 stycken i familjen ../ mor

    SvaraRadera