onsdag 4 mars 2015

Glädjedetaljer i vardagen

 Här strömmar det verkligen av inlägg.. Eller så kanske inte. Tillfällen till att blogga är verkligen få då jag numera går och lägger mig varje kväll tillsammans med barnen. Varje liten ledig stund under dagen brukar jag använda till att smygvila på soffan.
Dessutom har jag tappat min fotolängtan. Helt galet. Jag ser fortfarande fotovinklar heela tiden, men fotar dem dock väldigt sällan.

Här är tre små bilder på vackra vardags detaljer. Jag brukar ofta fastna för detaljer och gläds mycket av dem. Just nu då jag är så trött har jag eländigt nog blivit blind för just dessa små saker. Därför blev jag så extra glad då jag till exempel helt plötsligt upptäckte..


..Så vackra gröna ärtor är och vad fint de speglar av sig i denna gröna lilla skål.


Mor kom med ett gäng alldeles nybakade bullar. Mums, för kropp och själv.


Fredskallan är en blomma man lätt glömmer bort. Den lixom bara står där i sin grönhet och utmärker sig inte så mycket. Jag tycker mycket om denna lättskötta blomma. Upptäckte idag att den faktiskt blommar. En vit fin liten blomma som gav mig lite glädje i vardagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar