måndag 30 mars 2015

En sådan där skitdag


Äggmålnig stod idag på schemat. Som alltid blir det ju en hel massa äggröra kvar efter en sådan sysselsättning, vilka räckte till en stor pannkaksladdning och kladdchokladmuffins. Mums!


Förövrigt så har denna dag känts som en enda stor skitdag. Lillan, som varit sjuk fram och tillbaka nu de senaste två veckorna är idag frisk, men så gnällig så jag tror jag bryter ihop.
Robin har jobbat hela dagen och nu hela kvällen (efter att ha jobbat även stora delar av helgen).
I lördags fick lillan magsjuka, tack och lov en väldigt lindrig variant, men jag valde ändå att ha båda barnen hemma i fall att det skulle visa sig att storebror råkat bli smittad. Det har blivit så många timmar ensam med barnen och jag längtar så mycket efter att få dela ansvaret för hem och barn med min man.
Vädret är mulet, grått och snön slutar aldrig att falla från himlen. Det har varit en sådan där dag då det mesta har gått fel och orken varit liten.
Kroppen är trött och gör ont, näe USCH så gnällig jag är..

Det bara är så att det måste få gnällas lite (eller mycket) lite nu och då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar