söndag 29 mars 2015

Påsk och lite pyssel


Längtan efter att pyssla har funnits i mig bra länge. I måndags slog jag slag i saken och åkte till en pysselkväll som min kreativa faster Ulrike brukar hålla i. Där gjorde jag bland annat dessa tovade ägg som jag sedan sydde fast små näbbar på. Blev rätt så nöjd med dem faktiskt. Det är riktigt skönt och kul att få sitta tillsammans med andra vuxna och pyssla.

Jag har äntligen tagit in lite påskris, det lär nog få stå kvar ett tag efter påsk för att det ska hinna komma små gröna söta blad på riset. Lite annat påskpynt har också fått komma fram.



Tycker att dessa små choklad ägg är så söta. Undrar hur länge det ska dröja innan min son ska ha (i smyg förstås) smaskat i sig dem..



En mycket söt virkad liten påskhare.


En liten påskvrå med blåbärsris, påskris, kycklingar, lite godis, vår bonad och gula ljus. Tycker att det är så mysigt med påskpynt, tycker inte att det gör så mycket att det får stå framme några veckor extra än just bara påskveckan.

2 kommentarer:

  1. Man kan gärna kalla det vårpynt. Så låt det stå framme som en liten hyllning till våren som kommer, trots vädret som är just nu. Glad Påsk

    SvaraRadera