tisdag 19 januari 2016

Fint klädd


Då temperaturen ute hade letat sig ner till 31 minusgrader, blev det även lite småkyligt inne. Inte så konstigt kanske då vi bor i ett rätt så gammalt hus. Minstlillan fick prova denna ursnygga dress för första gången. Lite stor kanske, men jag tycker att den är så fin och gjorde henne perfekt varm. Funderar kring vem den är stickad till, hur många små kroppar som haft den? Det är inget som jag någonsin kommer att få veta, men fundera kan man ju alltid.


Det känns lite kalt överallt då julen är bortstädad. Men ljust och fint. Jag har en förmåga att ha det lite väl plottrigt överallt, så det är bara att passa på att njuta medan det är som det är. 


En svaghet hos mig är klänningar. Hittade denna på second hand butiken Fyndet och jag kunde bara inte låta bli att köpa den. Tyvärr är den för liten för mellantjejen, men minstlillan kommer ju att kunna ha den. Tillsvidare får den hänga som prydnad bredvid en röd gammal klänning som är gjord för någon med knappt någon midja över huvud taget, på mig passar den då absolut inte, men den hänger fint som prydnad.

Känner liiite att denna blogg är lite smått döende. Får som ingen tid över till att sitta och redigera bilder och framförallt att skriva. Älskar att skriva, men det tar mycket tid att formulera och skriva ner sina tankar. Då jag ständigt blir avbruten de få stunder jag kan sätta mig så blir det inte så mycket jag kan plita ner. Får dessutom dåligt samvete direkt jag sätter mig vid datorn, som att jag inte riktigt tar hand om mina barn ordentligt.. Men jag är ju inte direkt någon som har tusentals av läsare så det är ju inte hela världen om den sakta med säkert dör ut. Sakta så att det nästan inte märks.. Men det skulle kännas mycket sorgligt för mig. Nej jag vill fortsätta blogga, men jag vet bara inte riktigt på vilket sätt.


3 kommentarer:

  1. Det var länge sedan jag sparade kommentarer från Facebook, men nu kände jag att jag behövde det för min egen skull :-D

    Kristin; Vore ju trist om du skulle sluta blogga, men jag förstår känslan att inte riktigt hinna... Det går ju alltid att ta en paus. Jag gläds då verkligen varje gång du lägger upp nåt på bloggen! Härligt att få se dina vackra bilder och läsa det du skriver!
    Gilla · Svara · 3 · 5 tim

    Petra Marksén; Jag tycker att det är så vansinnigt kul det här med bloggande och att följa och läsa andras bloggar. Vill inte heller sluta, men inte heller att den bara ska kännas krystad som jag får känslan att min börjar att bli.

    Madelen; Älskar din blogg och älskar dig så det är skönt för en ung mosters hjärta att kunna följa er när vardag swichar fram och slukar kvalitet tid med er kram
    Gilla · Svara · 1 · 4 tim

    Petra Marksén; Älskar dig med moster Madde!
    Gilla · Svara · 1 · 52 min

    Fred; Du har en så trevlig blogg med fina bilder och bra tankar som du sätter på pränt. Nu har ni ju tre barn som tar sin tid så jag förstår om du funderar hur du skall prioritera tiden. Skulle dock sakna den om den försvann.
    Gilla · Svara · 1 · 3 tim

    Petra Marksén Tack Fred! Du är en av mina trognaste läsare Emoji grin Vet inte om man får mer tid "över" då barnen blir lite äldre, men jag hoppas på att i sinom tid få mer tid till bloggandet.

    Gabriella; Så söt dress! Och jag har sagt det förr... Trots att jag inte slaviskt följer din blogg så gillar jag att titta in lite nu och då. Läsa dina funderingar, känna igen mig själv och njuta av dina fantastiska bilder! Själv har jag släppt systemkameran och kör bara tråkiga mobilbilder, för att orka fortsätta...
    Gilla · Svara · 1 · 1 tim

    Petra Marksén Ja visst är den söt Emoji smile De bloggar jag älskar extra mycket är just de med fina bilder och bra texter. För mig känns det så roligt att ha ett ställe där man kan använda alla de olika bilderna man tar.. Dock kan jag känna att jag behöver dämpa prestationsångesten då jag inte är en kändisbloggare och har dessutom aldrig gått någon fotokurs så jag har lixom inget att bevisa Emoji tongue

    SvaraRadera

  2. Hanna; Vilken underbar klädsel! Jag tycker också din blogg är så otroligt mysig, så det skulle vara en sorg om den dog ut! Men det är ju inte lätt att hinna med när man har småttingar. Hoppas du kan känna glädjen i att pluppa iväg ett litet inlägg nu och då i alla fall! Och jag skulle i alla fall älska din blogg även om bilderna var lite småfula och oredigerade! Emoji heart

    Hanna; ...och förresten, hon är ju så obeskrivligt fin din lilla Sigge! Vilket gossigt och vackert barn!

    Petra Marksén Tack fina Hanna, vilken bloggkärlek Emoji smile Jag tycker att det är så kul med bloggandet. Ett intresse som jag gärna skulle utöka om jag kunde, men det känns inte så kul just nu då det inte finns någon tid. Varje inlägg känns ett år tillbaka ungefär som lite framstressade..

    Petra Marksén Jaa hon är såå fin och gossig! (Lite less måste jag dock säga att jag blev på henne idag då hon endast var nöjd då hon fick vara i min famn eller suga på bröst.)

    Hanna; Jag förstår verkligen känslan! Jag slutade ju blogga för länge sedan även om jag älskar att skriva och verkligen skulle vilja göra det. Men det är lätt att lägga för höga krav på sig själv också! Det ska ju kännas kul! Du kanske skulle satsa på att instagramma mer i stället? Det tar ju inte lika lång tid som ett helt blogginlägg... Emoji smile Oavsett vad du gör så hejar jag på dig!

    Petra Marksén Ja din blogg kan jag verkligen sakna! Ja som sagt det ska ju kännas kul och jag tror att jag har tappat den känslan lite eftersom.. Ja instagram är ju hur kul som helst. Man kommunicerar på ett mycket roligare sätt och framför allt mycket mer där med de man följer och de som följer en. Dock känner jag mig rädd för att skrämma bort alla följare då jag gärna skulle lägga upp förtiarton bilder om dagen Emoji tongue

    Hanna; Den ska nog återuppstå en vacker dag, min blogg! Nejmen instagramma på! Du får hemskt gärna lägga upp förtiarton bilder om dagen! Det skulle i alla fall göra mitt liv lite lyckligare! Emoji smile

    Petra Marksén Haha, kan göra ett enbart konto för dig min vän Emoji tongue

    Hanna; Hehe, det låter mycket bra!! Emoji smile

    Anna; Om du visste hur många gånger du satt ord på mina tankar och rört vid mitt hjärta! Kanske kan du försöka se bloggen enbart som en möjlighet att "pysa ur dig" lite nu och då, eller när du behöver reda ut ett och annat för dig själv? Jag vet inte.. Men ett vet jag - att jag mår bra av din blogg! Emoji smile

    Anna; Ps. Och så var det den här go'fjunongen ni har..
    Hon är nåt alldeles underbart, lilla Siggolinan!

    Petra Marksén Åh vad rörd jag blir av att höra det Anna! Älskar själv att läsa andrar bloggar som berör mig. Ja hon är vansinnigt go minstlillan Emoji grin

    Karin; Lite är bättre än inget,Kram

    SvaraRadera
  3. Döende blogg? Är det din känsla eller vad du vill? Tror nog mest att du har en förvrängd bild av vad vi läsare anser. Jag kikar in här då och då, bilderna är det bästa och dina personliga tankar. Tänk inte för mycke, bara va. Lägg upp en bild lite nu och då och skriv nåt litet eller inget alls eller mycke. En period skrev du jättemycke (säkert fylld av inspiration och säkerligen mer tid) men det betyder inte att din blogg var bättre då. Har inte tänkt att den förändrats för den speglar fortfarandw dig och det är ju en personlig blogg. Har inte upplevt din blogg som döende, mer som att den speglar verkligheten (numera trebarnsmamma). Njut av fotandet och skrivandet. Mår du bra så fungerar nog det övriga också bättre. Var rädd om din passion. Du skriver att du älskar att blogga. Ja! Gör det då och njut de tillfällen du får utan dåligt samvete.

    p.s. Sen skriver jag väl även lite i självisk mening oxå...för jag vill inte att din blogg dör ut ;-).
    p.s. men det har den först gjort när du bestämt dig för att du inte vill blogga längre och inte skriver nåt på mist ett halvår.

    Love U. Och du är en sån som är lätt att tycka om.

    SvaraRadera