måndag 25 januari 2016

Vardagslyx


Tycker mycket om att fota i fiskperspektiv. Ingen aning om man kan kalla det så, men jag gör det i alla fall. Fågel, fisk eller mittemellan ja du vet.. Man får som ett helt nytt perspektiv på tillvaron i från den vinkeln. Lite extra intressant är det just nu då jag har en bebis som hasar och kravlar runt på golvet, att få se världen från hennes vinkel. Nu har det förresten skett, hon har börjat att masa. Nu måste vi hitta någon annan plats för katten Gordons matskålar.



Att se solens stålar mot väggen är en sådan lycka. För varje vecka som går kommer solen högre och högre på himlen. Kanske inte är något som man märker ännu, men det är faktiskt så. Vad många soldagar januari har bjudit oss på i år och vilken vacker värld snön har skapat. Vackert som det är i Narniafilmerna.




Vilken lyx att få knalla över till grannen och köpa ägg. Detta mina läsare är nämligen Skogshägnaägg. Underbart vackra. Tänk vilken lycka om detta var det man möttes av då man öppnade sitt butiksköpa äggpaket. Alla olika stora och i olika vackra färger. Tråkigt nog är det inte så.


Gumman och jag tog och bakade en sockerkaka av några av äggen.


Den blev väldigt god och riktigt fin.


 Till sist. Blev helt salig då jag hittade dessa fina gamla "skridskor" på Fyndet. Så vackra och kommer att hänga som prydnader på väggen hemma hos mig. Tänk vad svårt det måste ha varit att faktiskt åka skridskor med dem. Måste ha gått tungt.
Jag är också löjligt förtjust i att få något som jag handlat inlindat i papper. Jag kan inte riktigt beskriva varför. Men det känns som så mysigt på något vis att få rulla ut sin skatt ur ett prasslande papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar