torsdag 7 januari 2016

Fota vinter


Ute har det snöat så att det är en glädje åt det. All den hårda hemska isen har gömts under ett ulligt, fluffigt vitt täcke. 


Inne har vi haft sjukstuga i en veckas tid. Det började med minstlillan och mig. Sen kom Robin hem från ett nyårsläger och la sig med hög feber. Efter det storebror, sedan storasyster.. Hoppas att det slutar där och inte tar en vända till. MEN jag tar mycket hellre förkylning och feber än ma... Ni vet den där sjukdomen som man inte nämner vid namn.
Det har blivit mycket filmtittande dessa dagar för barnen för att kunna varva ner och ta det lugnt. Robin har jobbat rätt hektiskt där före och efter hans feberdag, så det har varit rätt så skönt för mig att barnen haft lugna dagar.


Idag är det helt galet kallt ute, men också helt galet vackert. Snötäckta träd är något av det vackraste jag vet. Kunde nästan inte tro att det var sant, men jag fick ett nytt objektiv av min käre make i julklapp. Ett zoomobjektiv. Idag tog jag mig ut en stund för att prova det. Så kul!
Jag kanske skulle ta mig i kragen och anmäla mig till en fotokurs. Har en sådan fin bra kamera, men som jag knappt vet hur den funkar. Jag är en glad amatör som bara fotar av glatta livet och lixom låtsas veta vad jag håller på mig. Min hjärna är bara lite för trög för att förstå något under en fotokurs. På radio brukar de sända nyheter i klartext, en liknande sådan fotokurs skulle jag vilja gå. En fotokurs i klartext.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar