måndag 23 maj 2016

Del 2; "Blomstrande"


Att fota mina barn och blommor är mina två favoritmotiv. Här är några av blombilderna som jag tog under denna resa. Alla kring eller på prästgården.



Ängar fuuuulla med vitsippor är inget man direkt behöver leta efter. De finns över allt. Så vackert. Vi kom i och för sig just i slutet av vitsippatiden, men det fanns nog av dem för oss att njuta av ändå.


Jag blir alldeles matt, så vackert det är med blommande träd. Är det någon förresten som vet vad detta är för ett träd som har dessa blommor?
Jag får nästan känslan av att de här nere är påtok för bortskämda med så många blommade träd att de inte riktigt hinner uppskatta dem. Eller jag kanske har fel..





Minstlillan satt länge och pillade på denna lilla blomma. Det såg så gulligt ut.




La mig att vila mitt ute på en äng full av gula maskrosor i solen. Så härligt.


Blommande häggar stod här och där som vackra vita brudar. Jag äääälskar blommade hägg. Det dröjer nog inte så länge så har vi det även här hemma.


Barnen plockade varje dag olika fina buketter. Har längtat så mycket efter små blommiga buketter plockade av små barns händer. De är som så härligt blandade, varje blomma i olika stjälklängder. 


Vackra, fina, söta, himmelsblåa förgätmigej.


Hundkexen hade också börjat att blomma. Hundkex är en blomma som många kanske ser som ogräs, men jag älskar den. Om jag skulle göra en topplista på favoritblommor så är den lätt med bland de tio i toppen. Så vackra och doftar sååååååå gott! Plockade en liten bukett till mig själv och gick omkring med den länge under nästan och luktade.

Imorgon kommer det sista inlägget här i från södern. Tokigt nog kommer även den mest vara fylld till bredden av bilder på blommor.


2 kommentarer:

  1. Så fina blommor. Och ja, hundkex kan väl mäta sej med brudslöja i en bukett. Fina tillsammans med andra blommor men klarar sej på egen hand också.
    E:s klänning sen, som en blomsteräng. Vill du veta mer???.........?

    SvaraRadera