torsdag 26 maj 2016

Väder och vind


Blandat väder dessa dagar. Regniga dagar blir alltid lite trevligare med denna fina regnkappa och med mina röda stövlar.


En kväll visades en helt magisk färg på himlen.


Vitsippeängar har jag inte, men nu blommar denna fina lilla vita blomma som nästan täcker hela marken i den lilla skogsplätt mellan vårt hus och åkern.



Bonden har arbetat dag, kväll och natt med åkern. Ska bli spännande att se vad som kommer att växa här i år. Berget fick en helt annan färg nu då träden fått små löv.


Nu har förgätmigej börjat att blomma. Plockade en liten bukett med vårblommor från mina föräldrars rabatt. 


Dessa små söta runda fötter har nu börjat att ta sina första kliv. Det är helt magiskt att få vara med då ett barn tar sina första staplande små steg. Inget av mina barn har varit särskilt tidig med att gå själva, tack och lov för det.



I dag har det blåst som attan, närapå att man kunde luta sig mot vinden. Kikade ut genom fönsterrutan och väntade mig inte riktigt att se det jag då såg, vilket var vår studsmatta som vandra förbi. Tokigt.

Till helgen ser det ut att bli sommar och sol :-). GRATTIS till alla mödrar där ute! Hoppas ni alla får låång sovmorgon och frukost på säng (det tänker då jag kräva från min familj).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar