måndag 9 maj 2016

Sigrid 1 år


Bakning inför litet födelsedagsfirande för vår minstlilla. Min lilla bebis som nu är ett år. Nej, det går nästan inte att förstå att det redan gått ett år sedan hon föddes. 


Egentligen är det idag, måndag som hon fyller år, men vi tog och firade henne på söndagen istället då hela familjen var ledig och farmor och farfar var på besök.


Hade planerat att bjuda på fika utomhus om vädret visade sina fina sidor och att den gjorde. Det var den varmaste vårdagen på hela denna vår, kändes precis som en sommardag. Solig, fin och utan en hel hos av flygfän som vill käka upp en. (Dödade faktiskt en mygga under dagen, meen det räknas inte). Så ja fikat serverades ute. Det fortsatte att vara så varmt och fint att vi till och med åt middag ute.



Jag tror det var upp åt en femtisjutti gånger som jag utbrast; "men fatta vilket underbart väder det äääär idag". Jag kunde helt enkelt inte fatta det. SÅ underbart!



Här sitter hon, minstlillan, födelsedagsbarnet och leker med en av sina födelsedagspresenter. Storasyster har precis en sådan docka som är hennes absoluta favorit docka, bara med en lite annan färg på klädseln. Sigrid vill gärna försöka sno denna lilla nötta docka (som heter Doris) av henne, men nu har hon fått en egen.
Klänningen minstlillan har på sig är sydd till min mamma. Det är så roligt att den finns kvar! Minstlillan är född den nionde maj och min mamma den tionde maj så det passar ju så otroligt bra att hon har den på sig. Skorna är köpta till barnens farbror Simon, som också är född i maj fast i slutet på månaden. De är så jättefina.
Benen hon lutar sig mot tillhör Elina, min bäste vän och barnens älsklings tant (som de så fint kallar henne). Så roligt att hon kunde komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar