lördag 21 maj 2016

Resan till sommaren

Veckorna innan allt häromkring brister ut i gröna kulörer och blommorna börjar blomma blir jag nästan varje år helt desperat efter södra Sveriges vår/försommar. Jag är en norrlandsbo i själ och hjärta, men just denna tid blir längtan efter blommor och grönt inom mig så stor att Norrland inte kan dämpa den iver som springer i mig. Som tur är har jag en bror som bor strax utanför Göteborg. Inget av våra barn har ännu någon skolplikt, jag är mammaledig och Robin har ett sådant schema (just nu) som har är ledig rätt många dagar i rad på, så vi tog vårt pick och pack, satte oss på tåget och åkte ner. Ju längre ner i Svearikes avlånga land tåget gick, ju grönare och färggladare blev träden, åkrarna och ängarna.


Det gick nästan inte att ta in allt det vackra som naturen bjöd på här nere. Jag har fotat som en galning och för att det inte ska bli för många i just detta inlägg tänker jag dela upp dem i tre. "Hemma på gården", "Blomstrande" och "Utflykter". 

Här bjuds en liten försmak av mina bilder;








Vi har haft det så UNDERBART! I och för sig, när man har små barn går det ju lixom inte att ta semester även från gnäll, bråk och skrikiga nätter, småbarnsfamiljelivet följer som med en vart man än går. Just det har väl inte varit så lajbans, men det får man ta.
Nu när vi kommit hem igen är jag åter galet kär i just mitt hem i fantastiska Norrland. Visst har de alldeles underbart de där nere, men inget är som att få komma hem till sitt. hjärtats plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar