måndag 2 maj 2016

Klädd för vår


 Sigrid fick ha mina gamla skor på sig idag. Tyvärr satt de väldigt dåligt kvar på hennes fötter, så hon fick ta sina röda kavat istället.


Denna röda dress passar perfekt just nu då den behövs som bäst. Det är inte alltid barnet, storleken på plagget och säsongen hänger i hop. Min faster hittade den och gissade att jag skulle gilla den och om jag gör. Jättefin och varmt och skönt om baken då hon sitter på den ännu kalla backen.


Det är så mycket som ska upptäckas för en liten snart ettåring. På tal om ettåring hon fyller ett år om precis en vecka, helt galet faktiskt. 


En studsmatta är ju inte direkt något estetiskt vackert att ha i sin trädgård.. Våran är dessutom så stor och går inte på något sätt att gömma undan. Men den är till så trolig glädje för barnen. Ja för oss vuxna med föralldel. 




Det växer gröna granar och blå himmel i Robins kaffe och vita fluffiga moln i min.

Som du kanske märker har blogglusten kommit åter. Är så tokigt velig. Kände under vintern faktiskt ingen lust till att blogga, men det är svårt att sluta med något jag hållit på med så länge så jag fortsatte ändå lite smått. Nu har lusten kommit tillbaka med pompa och ståt. Tiden till att sitta här vid databurken är fortfarande inte stor, så vi får väl se vad det blir av det.
Jag hoppas fortfarande på att få någon liten hälsning nu och då från dig kära läsare, då känns det alltid lite roligare. Fånigt kanske, men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar