onsdag 4 maj 2016

En smak av sommar



Två små tussilago har kikat upp vid en av våra husväggar. Vår gård är väldigt svältfödd på blommande blommar så jag blir såå väldigt glad av de få som finns.


Gordon kom förbi och undrade vad jag höll på med där på marken och ville gosa så mycket så jag fick ge upp fotandet.


Hans vackra svarta päls.


Snart, snaaart finns det rabarber här i Skogshägna. Som jag längtat! Jag är galen i rabarber, mums!


Alltså vilken dag vi har haft idag. Solig, vacker och det som är så fantastiskt är att den varit så varm. Jag fick vika upp benen på jeansen och sommarkänslorna vällde upp inom mig. Satt med min faster på hennes trapp en stund idag, med lillan i vagnen bredvid och drack kaffe. En härlig stund att leva på länge.

I köket hade jag fönstret öppet hela långa dagen. Öppna fönster älskar jag. Har jättesvårt för rullgardiner och persienner, nej jag känner mig instängd och får något tungt över bröstet om jag inte får öppna upp och släppa in ljuset. När det till och med är varmt ute och man kan låta fönstret stå öppet. Vilken frihet, gränsen mellan inne och ute suddas ut. Ljuden kommer in och vinden kan röra vid gardinerna.


Visst är den söt den lilla grodan som sitter i mitt fönster. Kunde bara inte låta bli att köpa den i vår blomsterbutik. Det är ju som att det är jag i en grodversion.

2 kommentarer:

  1. Jaa, verkligen en härlig dag! Vi har lunchat på jobbets balkong några veckor, men efter jobbet idag säsongspremiärfikade jag på min egen balkong iklädd linne o shorts... Riktig sommarkänsla!

    Och grodan i ditt fönster är ju toksöt!

    SvaraRadera
  2. Du hittar både ord och bild till det som många av oss känner och upplever så här års. Tack!! Du hjälper en att bli tacksam och att förundras.

    SvaraRadera