måndag 25 september 2017

Promenad längst en tjärn


Det går inte att bli less på naturen som den är just nu. Jag hamnar nästan i diket med bilen lite nu och då för jag bara måste se på allt det vackra kring om. Det är inget jag vågar säga till min man, då skulle han nog inte låta mig köra bil på ett tag... Det problemet har jag förvisso vilken årstid det än är. Alltid finns det något vackert att lägga sin blick på. En anledning till att jag bor där jag bor, en plats som man kan följa årets alla skiften i dess årstider. Vinter, vårvinter, vår, försommar, högsommar, sensommar, höst, vinter om och om igen.


På min friskvårdstimma tog jag mig idag ut till denna plats. Parkerade bilen och gick en promenad, för att ibland stanna upp och njuta lite av denna vackra lilla tjärn. Frisk luft, dagsljus, ensamhet och tystnad. Så ljuvligt. Det är vad jag kallar friskvård.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar