tisdag 26 september 2017

Solen


Äntligen kom solen fram från sitt gömställe bland molnen. Jag längtade ut i den vackra dimman som solen så vackert sken sina morgonstrålar igenom. Efter att barnen fått i sig frukost, borstat tänder och fått på sig kläder och allt det där andra som måste göras om morgonen hade dimman nästan helt försvunnit. Men det var vackert ändå och solens varma strålar kändes sköna mot min kind. 





Denna dag är äldsta barnen hemma från skolan. Har har blivit så förkyld, så det kan ju vara bra med en hemmadag att vila upp sig på. Jag ska jobba kväll och vi får dela upp dagen med att ta hand om barnen jag och min man. 



Mitt lilla morgonrufs som sitter och äter sin morgongröt. Kaninerna får sitta på stolen intill och titta på.



Tänk vad lite sol kan göra med hemmet. Jo vars allt det där stökiga syns förvisso också mycket mer, men det blir ändå så mycket gladare och trevligare känsla. Önskar att jag själv kunde känna mig lite gladare och trevligare, istället känner jag mig så in i vassen trött och skulle vilja vara hemma alldeles själv en hel dag och få göra precis det jag själv vill utan att bli störd. 




Lönnrosor är något jag tycker om att göra. Tänker mig på att försöka göra en krans av lönnlöv i år att hänga på ytterdörren. De är ju så vackra dessa löv så här års så att man inte kan se sig mätt på dem.


Hoppas solen lyser även på dig där du är! Ska nu försöka ta mig ut lite mer och njuta även av dagsljuset. Kanske det gör att jag piggnar till en gnutta, annars får jag balja i mig ännu mer kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar