torsdag 25 april 2019

Härlig vår i april


Det går nästan inte att fatta att dessa vackra väderdagar är hos oss. Luften är så varm att det känns som sommar. Samtidigt som det ligger det snö kvar här och där. Det var en rätt häftig känsla att vandra runt i snö iklädd endast tunika. Som att blanda två världar.
Minstlillan hittade skuggslem och lagade till alla möjliga läckerheter som hon kom och bjöd på.


Satte några lökar i fjol och nu blommar några av dem. Jag hoppas på att dessa små kommer att sprida sig och skapa en hel matta av blå små blommor i framtiden.


Gordon ligger och vilar och vårens första hängda tvätt torkar i solen.


Bar ut mina små växande plantor ett par timmar. De blev lite chockade fört och slokade lite, men sträckte snart på sig och såg ut att njuta av den frisk luften.



Vi åt mellis i solen.


Rester från efterrätten som min kollega gjorde till middagen i tisdags. Ursmaskig, kladdig, chokladig kaka med glass till.


Foppatoffeln ramlade ständigt av minstlillans fot och socken blev alldeles smutsig.


Det fick bli barfota istället. Ja tänk att det bara är april. Anar att det kommer att komma ett bakslag, men just nu njuter jag allt vad jag kan.




Vacker katt i kvällsljus. Hoppas på att helgen fortsätter lika härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar