fredag 19 april 2019

Påskledigt


Jag vaknade tidigt denna morgon med lyckliga känslor. Jag är ledig med min familj, det är påsk och det är vååååår. Kunde inte ligga kvar i sängen utan ville upp och påbörja dagen. Outfit för dagen blev min påskgula kjol, den fina kortärmade koftan och mina nystickade armledsvärmare/halvvantar.





Och ja, VAD jag har längtat efter blomster. Vår alltså! Stannade till vid en gård som alltid varje vår blir helt blå utan denna ljuvliga skilla.



Hemma på vår gård finns så mycket snö och inte så mycket som växer på marken. Men på bron har jag satt ut lite fina små blomster.


Under morgonen bestämde minstlillan att idag skulle vi äta fruktsallad med glass och grädde. Det gick ju inte att säga mot. Till mellis blev det sagt och gjort denna rysligt goda sallad.




Min vårvas med fina påskliljor fick stå med på fikabordet och lysa upp.


Vilken vårig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar