lördag 13 april 2019

Påskat


Det är fredag, solen skiner och våren känns i luften. Jag cyklar hem med barnen i cykellådan när vi ser små vårblommor längst en vägkanten och vi måste stanna och plocka en liten bukett. Årets första, äntligen!


Jag blir alldeles pillrig i magen av dessa små söta vårblommor.


Väl hemma plockar minstlillan fram två urtjusiga påskprydnader hon själv tillverkat på förskolan. Så fantastiskt gulliga! Påsken är verkligen barnpyntets högtid.


Fredag betyder tacos i detta skogshägna hem. Ninen sitter och tittar på medan vi dukar fram och gör i ordning.


Jag är så fruktansvärt less på köttfärstacos, så det blir kycklingtacos istället. Här händer det väldigt stora förändringar. Haha.


Det äts, det ses på film och sedan stuper vi hela familjen i säng redan vid 21. Heltrötta, men glada nu har barnen och pappan ett helt påsklov framför sig. Själv ska jag jobba, men jag är i alla fall ledig på självaste påskhelgen så det känns bra ändå.


Nu har det börjats att påskas här hemma. Den gula tjusiga gardinen har kommit upp och små påskprydnader står här och där.


Några lite fulare än andra. Jag älskar fult pynt, fast fult på rätt sätt.


Den hiskeliga bonaden sitter på plats.


Min lilla samling av olika äggkoppar står framme redo att användas vi tillfälle.


Finaste eller finfulaste är ändå dessa i trä som storebror lyckosamt hittade på loppisen Knut´n i Norsjö för något år sedan.


Nu är det påsk. Ska nu fortsätta min städning av huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar