torsdag 4 april 2019

Pastell


Ljusa fina pastelliga färger. Det hör denna årstid till. Jag har vanligtvis inte så mycket pastellfärg hemma, men nu vill jag ha det överallt.



Ranunkler måste ju vara en av de vackraste blommorna. Så många blad tätt intill varandra i en vacker rund boll.


Nu i vår ska jag vara med i en knitalong och sticka ett linne i detta vackra, mjuka fina garn. Tycker om att ha flera stickprojekt igång samtidigt. Det är också roligt att vara med i en knitalong och sticka något samtidigt som flera andra stickar samma sak.



 Sommarlinne till mina sommarsockar som jag har hunnit sticka klart en av och ska strax börja på nästa.




Men än är det inte sommar och inget annat mjukt och fint än videung går att plocka ute. Längtar så mycket efter att få plocka buketter av vår eller sommarblommor. I brevlådan idag fick jag förutom det fina blå garnet, en massa fröer jag i helgen tänkt plantera.


Ska bli roligt att få sätta händerna i jord igen. Hoppas att jag ska klara av alla steg i vägen mot blommande vackra blommor och växande goda grönsaker. Ja, jag får väl se hur det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar