söndag 10 november 2013

2 och 4 års kalas




Lillgumman hade bakat egna små bullar, storebror bakade också bullar och rullade alla chokladbollar.



I helgen har det varit fullt ös för oss i Skogshägna. Vår fina, söta, otroligt tjuriga lilla tjej har fyllt 2 år. Barnens kusin har fyllt 4 i veckan så på lördag var det kalas hos oss och idag söndag bar det av till Esters kalas. Dessutom är det ju farsdag idag och det måste ju firas med sovmorgon för pappan och sedan kaffe, tårta och paket på säng.
Puh, kul är det, men det är väldigt skönt att livet inte består av kalas varje helg.

I morse satt jag och barnen och pratade om gårdagens kalas. Vi radade upp dem som kom, mormor och morfar, farmor och farfar, våra grannar Maggan och Lars, morbror Joel och tant Elina (Elina är för övrigt egentligen inte alls någon tant, men min käre man har lyckats lära mina barn att hon heter tant Elina så nu heter hon så helt enkelt).
"Men ja!", sa Elias. "Det är ju alla mina favoriter!" "Ja, de ä osså mina favoiter", inflikade Emylinda. "Åh mamma, pappa åh Elias såklart."


1 kommentar:

  1. Detsamma, säger jag bara! Ni hör till mina absoluta favoriter i livet!
    Och "tant Elina" har jag inget emot att kallas... ;)

    SvaraRadera