söndag 3 november 2013

Utflykt till kyrkogården







Helgen har bestått av jobb, jobb och jobb. Min käre man har också jobbat hela helgen. Tack och lov bor mina föräldrar bara någon kilometer bort och vi är mycket glada över att de ställer upp som barnvakt. Barnen trivs oerhört bra hos dem och vill nästan inte följa med då det är tid att åka hem.

På lördag förmiddag hade jag och barnen tid att umgås. Förmiddagen var verkligen inte fröjdefull, jag var lätt stött, hade inte mycket tålamod och tankarna for ofta i väg till min arbetsplats. Barnen (särskilt lillan) var extremt gnälliga och de hittade ständigt nya saker att kivas om.
Näe detta gick inte, vi var tvungna att hitta på något utanför husets väggar för att få detta till en mysig förmiddag istället för ett enda stort bråk.

Detta var en regnig och lite grå dag, men det var ändå vackert ute på något vis. Jag vill inte ge mina barn något av dessa Halloween traditioner som nu mera de flesta svenskar har börjat att kopiera från USA. Vill att allhelgonahelgen ska vara en fin och vacker helg, inte fylld av monster och annat elände. Jag och barnen åkte då till kyrkogården för att kolla på alla lyktor som anhöriga tänt på sina näras gravar. Det var en riktigt mysig utflykt, särskilt att få höra fyraåringens filuriska tankar.
Detta var verkligen en räddning och fortsättningen av dagen blev mycket bättre tack vare den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar