torsdag 14 november 2013

Ett stöd åt en bok



Min käre man skruvade i våras upp en bokhylla i vårt vardagsrum. Jag hade i månader funderat fram och tillbaka vilken bokhylla som skulle passa i detta rum. Ville gärna ha en som går runt dörröppningen till hallen, men den fick inte vara allt för dyr. Varken jag eller Robin är tyvärr snickare och kan inte snickra i hop en egengjord hylla.
På någon av de bloggar jag följer såg jag att de hade satt upp denna lösning. En gammal, enkel, beprövad hyllanordning som består av skenor på väggen och hållare som man hakar fast i skenorna och sedan lägger hyllplanen på. Som sagt enkelt, men faktiskt rätt så snyggt.

Ett problem är dock att de inte blir något bokstöd på sidorna. Det vore ju inte så roligt om alla böcker plötsligt skulle få för sig att rasa ner på golvet.
Blev så glad då jag en dag hittade en hög med mandelkvarnar på Myrornas för 15 kronor stycket. De saknade allihopa den lilla träklossen som behövs för att dess rätta funktion att mala mandlar skulle kunna uträttas. Jag köpte tre stycken och de fungerar nu som utomordentliga bokstöd i min bokhylla.


1 kommentar:

  1. Sara Pettersson; Så smart. Nu vet jag vad jag ska ha den till. Tack för tipset

    Hanna Persson; Men så genialiskt! Detta blir en ny trend, ska du se!!

    Mona Hammerin; Snyggt! Såg nyss i en heminredningstidning en som samlade på mandelkvarnar och hade en massa olika färger. De kan vara riktigt fina!

    Ida Elvin Lindberg; Fiffigt! Och dessutom väldans snyggt! Du är duktig du!

    Petra Lindberg; Smart! Och snyggt blev det!

    Berit Örjestad; Kult!

    Fred Jonsson; Det var fiffigt av dig Petra. Man tager vad man haver enligt ordspråket så det kunde även ha varit ett skruvstycke

    Hanna Persson; Hej tomten! Jag vill ha en gammal mandelkvarn i julklapp!

    SvaraRadera