onsdag 4 oktober 2017

Blöt höst


Blött, blött, blött, det är vad dagarna bjuder på just nu. För mig spelar det dock inte så stor roll då det känns som att jag går runt i en trött dimma, som jag förstått att jag inte är ensam om att känna just nu. 


Skulle så gärna vilja sova till lunch varje dag, men det är kanske bra att jag inte har möjlighet till det. Försöker i stället att småstäda lite här och fixa till de hörn som totalt fallerat i sin ordning. Minstlillan är med i varje ett av mina steg.
Brukar fundera på vad isolerad jag skulle bli om jag inte hade mina ungar. Att jag får vara med dem, men också att de får mig att åka ut till ställen där det finns folk och jag träffar människor jag annars inte skulle ha träffat. Om jag skulle välja helt själv så skulle jag hålla mig mest för mig själv. Trivs ju jättebra med många av mina vänner och skulle gärna träffa dem oftare, men jag tar mig lixom inte för det. Fastar istället i mina egna spår här hemma och i mina vandringar i naturen.


Blött, blött, men ändå vackert blött på något vis.



Inne är det inte så blött, men jag har försökt att få det lite höstfint. Några fina svampar har fått komma fram. Varför har man egentligen träsvampar till jul? Det är ju på hösten de finns ute i naturen. Jag har i alla fall plockat fram två av mina.


Från köksfönstret kan man se ut på allt det vackra hösten skapar.



Till mellis är hela barnaskaran hemma och idag på kanelbullensdag blev det självklart just bullar sm bjöds.


Det blev att vi smackade i oss fyra bullar var.


Vår kaffekanna gick, helt utan att vi egentligen vet hur det gick till, hela innanmätet i krasch. Jag har under en lång tid varit på jakt efter en ny. Kunde inte motstå denna gröna fina. Och jag som skulle plastbanta. Haha. Aja, ny plats är i alla fall bättre än gammal.


Tänk egentligen vad mycket man kan använda till ljusunderlägg. Denna gamla gryta (eller vad det är) tycker jag är så söt och passar så bra till att ha ett ljus på i all sin enkelhet.

Hoppas att du får en fin vecka vad än det bjuder på vädermässigt, sol, storm eller regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar