torsdag 19 oktober 2017

Lampor och att må som man mår

 Denna dag spenderades hemma med vård av sjuk tvååring. Under gårdagseftermiddagen/kvällen tappade hon rösten och lät så gulligt hes, sedan kändes hos som så hängig och snorig. Det är svårt att veta om man ska vara hemma från jobbet med barnet, eller om hon/han kan åka till förskolan, särskilt när barnet inte har feber, som annars är ett säkert kort för om man behöver vara hemma.
Jag valde till slut att vara hemma, för det kändes som att hon behövde det. Hejba så många personer man måste få tag på av en sådan liten sak. Förskolan, fritids, storbarnens taxi, min chef, avdelningen som jag jobbar på och slutligen klickade jag in VAB på min "mina sidor" app på mobilen och sen var det klart.

Det blev en väldigt lugn och skön förmiddag och vi låg länge i soffan efter frukost och tittade på Alfons Åberg på tv. Efter att storasyster kommit hem från skolan så städade vi våra sovrum, vilka hade stora behov av det.

I sovrummet har nu äntligen denna fina taklampa, kommit på plats. Jag och Robin köpte den för några tior på en loppis i somras och jag tycker att den är så fin.



Dessutom passar den så bra till denna söta som jag köpte på en helt annan loppis ett helt annat tillfälle.


Tycker att den lilla knappen på foten är så gullig och hur den är placerad så där så att den nästan inte går att trycka på.


Det känns skönt med ett nu något mindre dammfyllt sovrum. Passade också på att renbädda i sängarna, typ det bästa som finns att få krypa ner i rena sköna sängkläder.


Tycker denna blårutiga klänning är så fin med slitstarkt och skönt tyg. Tycker om att den har så mycket tyg kring magen, vilket gör att man känner sig fri och har lätt att röras och andas i den. Hur man nu kan gå klädd i en klänning som man inte kan andas i? Nej det önskar jag ingen. Jag skulle dock behöva göra den liite vidare under bysten.
Av någon anledning, jag vet inte varför, så står jag och putar ut med ena höften då jag ska fota mig själv. Därav alla sneda bilder på klänningen.


Den är handsydd och jag tycker den är så vackert sydd på ryggen.


Hoppas du har bra soliga höstdagar. Själv är jag inne i en mer depptid, men det är så det är. Måste kanske försöka låta mig själv må som jag mår och inte envist försöka tänka bort allt det jobbiga. Vet inte om det är någon bra idé, men då kanske jag slipper det där med att få dåligt samvete och bli arg över mig själv. De ljusa bra dagarna kommer ju alltid tillbaka, det vet jag ju så då är det kanske bara att vara i det man är just nu och sedan njuta av det som kommer sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar