onsdag 25 oktober 2017

Vintervärld


Vänta nu här, är det oktober eller december? Det kändes lite smått chockartat att titta ut genom fönstret och mötas av denna syn. Otroligt vackert, men liiite väl tidigt kanske. Idag har det mesta töat bort och världen runt omkring fick tillbaka sin orangea/bruna nyans förutom vissa "fläckar" som fortfarande är vita.


Men igår som sagt, då var det vitt.






På min lunch tog jag bilen och åkte till den lilla tjärn som jag var och fotade vid under den vackra gnistrande hösttiden. Anade att det skulle vara väldigt vackert här även nu med detta tunna lager med gnistrande vit snö.







Sedan körde jag den lilla vägen tillbaka igen.


Denna dag har spenderats mesta dels inomhus, ute är det kallt, blött och blåsigt. Jag är så in i vassen trött. Vill helst lägga mig och sova bort hela dagen, stänga igen ögonen och öronen för bråkande barn som bråkar med varandra och ständigt söker efter mig och sliter och dra och frågar och frågar. Näe, jag vill bara få vara ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar