onsdag 11 oktober 2017

Pynt från skogen


Innan snön faller kan det vara bra att ha samlat på sig lite advents och julmaterial från naturen. Det är ju trots allt det finaste av alla pynt. Solen tittade fram under tiden då jag och minstlillan åt lunch, men då vi ätit klart, storbarnen kommit hem, vi klätt på oss och tagit oss ut hade solen försvunnit bland molnen. Äsch vi vandrade iväg i alla fall. 





Försökte lära barnen att man måste vara försiktig med det man tar av skogen. Att man inte kan klampa in hur som helst och bara riva till sig av det man vill ha.
Min svärmor lärde mig hur man får mossan man tar in att hålla längre. Då den börjar bli torr är det bara att låta den ligga i blöt ett tag, försiktigt krama ur och sedan lägga tillbaka.



 Lite av mossan fick komma in redan nu. Det passar ju bra även som höstpynt.


Lönnrosor tycker jag är så fina även då de torkat, man får bara vara lite mer försiktigt med dem så att de inte går sönder. 


Storasyster kom en dag hem med denna fina kreation som hon gjort på fritids. Ett höstträd av sina egna händer. Jättefin tycker jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar