fredag 26 oktober 2012

Mokasiner

Nu har handfnasighetstiden åter igen infunnit sig. Skulle kunna bo inuti en handkräm så här års. Skulle i och för sig inte bli en sådan angenäm tillvaro..

Vi har det väldigt golvkallt i detta hus. Ett par tjocksockar kan då göra livet mycket mer trivsamt. Dock kan tjocksockar för ett barn vara rena livsfaran. Inte kanske instoppade i ett par stövlar, men i en direktkontakt med golvet. Det blir halksockar i dess rätta bemärkelse.
Förra vintern hittade åkte jag till Lycksele marknad. Där fanns det ett stånd (ja alltså det fanns inte bara ett stånd där på hela marknaden, äsch du förstår vad jag menar) med massvis med otroligt fina tofflor till barn i olika slag. Både varma ull tofflor men också flera olika superfina mokasiner. Stod minst en kvart och bara tittade och knepade på dessa fina fotprydnader. Tillslut bestämde jag mig för dessa;

De passar perfekt för att slippa få kalla fötter och gör dessutom så att man får mycket bättre grepp om golvet.
Elias har ett par med grävmaskiner på som han har fått av sin farmor och farfar. De brukar jag ofta sätta på honom när vi är på möte om söndagarna. Där är man inomhus så det blir för varmt med vinterskorna, men det finns risk att det kan vara kallt och blött på golvet så att man inte endast vill ha på sig sockar.