onsdag 31 oktober 2012

En pysslig typ

Jag har en faster.
Eller jag har egentligen flera, 2 "riktiga" och 4 ingifta. Denna blogg kommer att handla om en av de ingifta. Det är en kvinna som är så där riktigt superpysslig. Hon kan baka, sticka, virka, gjuta, fläta, färga, brodera, dekorera... Ja det går inte att finna någon ände på det hela. Hon har dessutom gröna fingrar och har en underbar trädgård. Vet inte om hon själv tycker att hon är särskilt superpysslig, men jo det är hon.

Stod ute i regn och blåst och fotade, där av detta mycket sneda och konstigt vinklande kort. Visst ser det i alla fall mysigt ut där inne.





Sådan mor sådan dotter. Dessa har hennes dotter tovat, helt fantastiskt fina.
Det var små glimtar ur hennes hem. De har ett mycket trivsamt hem där man lätt kan känna sig hemma. Min faster har också en förmåga att se människor och få en att känna sig speciell.

Jag tycker att det är så fantastiskt med människor som är så pyssliga och som är så duktiga på det de gör. Jag har jätte svårt att själv hitta på saker att pyssla, är mer en "kopierare". Det vill säga en som ser fina saker som andra gjort och försöker göra det samma. Kan inte rita upp i huvudet det jag skulle vilja göra utan måste se resultatet framför mig och sedan kopiera. Vilket jag i och för sig är rätt så duktig på.
Min faster är väldigt duktig på att själv komma på och sedan slutföra. Har inget kort på hennes handarbeten, men de är många och fantastiskt fina.

Avslutar med ett kort på min fina dotter som sitter i min fasters kök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar