tisdag 2 oktober 2012

Var den DU är!

Vaknade i morse med huvudvärk och av att min ena näsborre totalt hade snorats igen. NEJ inte jag också. Trodde faktiskt att jag för en gång skulle skulle slippa denna förkylning resten av familjen fått. Men nepp så blev inte fallet.
Jag hade lovat en av mina arbetskamrater att jag skulle komma och sjunga för mina kära gamlingar på deras älgfest just idag. Så denna förkylning kom inte direkt lägligt, om en förkylning nu någonsin kan göra det är ju frågan. Men jag hade ju lovat så då var det bara att ignorera förkylningen och köra på.

Jag älskar verkligen att sjunga, men jag tycker egentligen inte att min sångröst passar till soloröst. Den är mer en körröst. Fick under hela promenaden till jobbet intala mig själv. "Du har den röst du har fått så var glad för den du har." Det hjälper mig inte på något sätt att önska att jag har en sångröst som någon annan duktig sångerska har. Det skapar bara en negativ effekt att trängta och önska att man var någon man inte är.  Det är mycket bättre att försöka lära sig att älska den man är.

Nej mitt sångframträdande var inte på något sätt perfekt och jag hade lite svårt att ta åt mig av komplimangerna jag fick av mina fina gamlingar. MEN jag hade väldigt kul och njöt av varje sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar