söndag 21 oktober 2012

Varmt om fötterna?

Usch vad man hela tiden jämför sig med andra föräldrar.
Det är nu för tredje gången som Elias behöver ett par nya fodrade stövlar. Kände inte för att just nu lägga ut de pengarna på något han bara behöver i några veckors tid. Så jag införskaffade mig ett par tjocksockar i stället som passade perfekt i hans vanliga gummistövlar. Blir han kall om fötterna? Svar nej. Men så bra tänkte jag, då duger ju det finemang.
När jag skulle lämna honom på dagis i veckan höll en av fröknarna just på att ställa i ordning för att barnen skulle gå ut. Vid nästan varje jacka stod ett par fodrade gummistövlar fint uppställda. Oj vad jag kände mig som en dålig mamma som ställde dit Elias vanliga stövlar och la hans tjocksockar ovanpå. Jag missunnar min son, tänkte jag, bara för att jag inte kände för att lägga ut de där hundralapparna...

Nej, som jag skrev förut så blir han inte kall om fötterna med tjocksockarna på och det är väl det som räknas. Jag kan inte bara hjälpa att dessa tankar kommer. Man jämför sig hela tiden med andra föräldrar. Ser vad de gör som man själv tycker är dåligt och det de lyckas mycket bättre med en jag själv. Tänk om man ändå bara kunde ta och sluta upp med det. Lägga energin på något annat än att oroa sig för vad andra tycker och tänker!

På tal om dojor. Hittade dessa otroligt fina skor till Elias på vår församlings second hand butik Fyndet i lördags för en tjuga;




Och lite mer frostfotning;


1 kommentar:

  1. Stå på dej! Er son fryser inte, han har dessutom fått så fina höst/vinterskor så de kan han ha om d blir kallare!!!Sockarna var säkert både fina och bra dessutom!! Jämförelse är ett gissel!!!!

    SvaraRadera