lördag 12 januari 2013

Hav och bak

Är det någon plats på jorden jag älskar mer än mitt hem här i Skoghägna så är det vid havet. Nu har vi fått in en liiiten bit av havet i vårt kök.

Margot Bylund är en mycket duktig konstnär. Många av hennes tavlor är målade vid hennes sommarstuga vid havet. Vilket också är den plats där jag om somrarna spenderade stora delar av min barndom med min bästa vän Elina.

Nu har jag kommit över två av dessa tavlor;

 Åh vilka härliga tavlor. Nu kan jag drömma mig bort till havet för en stund mitt i matlagningen.

Idag bjöd vi över grannarna på fika så jag och Elias fick möjlighet att baka. Vår granne är glutenallergiker (bland annat) så det blev en gluten fri blåbärspaj. Den är faktiskt riktigt god, man tänker knappt på att den är fri från gluten.

2 kommentarer:

  1. Åh! Sommar vid havet i Skäran med dig... jag blir alldeles glad inuti!! :)
    Fina tavlor, länge sen jag såg just dem. Ser inte riktigt på fotot, när är de gjorda? (Försöker klura på vilka av oss kusiner det är på tavlan, har ett vagt minne av att det kan vara Camilla och jag, men jag är inte alls säker...)

    Underbar bild på storbagarn iaf - full koncentration!

    SvaraRadera
  2. De är målade -84 så jag undrar om det kanske kan var Miriam och hennes storebror?

    Ja han tycker verkligen om att få vara med och hjälpa till med bak och matlagning. Det kan blir lite stökigt ibland, men det får jag ta..

    SvaraRadera