onsdag 23 januari 2013

Vinterljus

 Nu är det vackert ute minsann. Nästan så att jag glömmer bort för en stund att jag längtar till våren...

I går åkte julgardinerna ner. Var lite emot det först, men nu när det är gjort känns det så ljust och härligt. 
Är så fånigt förtjust i den där lilla mässing ljusstaken som står där i fönstret. Den är egentligen min mors, men jag har fått låna den.

Att låna saker av varandra är egentligen något man borde göra oftare. Man kan ju bli rätt så less på vissa av sina saker och ställer undan dem i ett skåp. Tills dess man saknar dem eller helt oförhappandes råkar hitta något av tingen och känna "nej men oh vad fin, varför har jag inte denna framme?" och då kan ställa fram den igen.
Istället för att ha dem i ett skåp kan man ju låta någon annan få njuta av dem för en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar