torsdag 31 januari 2013

Ytlig ordning

Jag blir galen på mina pappershögar som ligger över allt i huset. Jag har försökt vid ett flertal gånger att lära mig av med detta "högbeteende", men det går icket! Min käre make är dessutom rätt så duktig på att fylla på dem istället för att hjälpa mig att städa bort dem.
Nu ger jag upp för en stund.

Så istället för att jag ska måsta se dessa högar har jag besökt vår skoaffär och fått en hel hög med skokartonger. Dessa ska nu kläs om i gamla tapetbitar som blivit över och ställas på de ställen där mina högar brukar ta plats.

Ett TIPS! Släng för allt i världen inte alla tapetrester utan spara lite av dem, de kan komma väl till pass i andra tillfällen.

Så här såg det ut före;
 ...Och efter..
Jag har använt mig av hemmagjort tapetklister.
Den övre lådan har jag inte gjort själv, tror att det egentligen är min svåger Tommy som äger den. Det var i alla fall något som fanns i en av Robins alla lådor.
Har ännu själv bara hunnit med att göra en, (och den är dessutom inte riktigt klar) men det kommer fler.

Fina pennburkar går lätt att göra med konservburkar, fina servetter och decopagelack.

Det var allt för denna gång. Tack och hej!

3 kommentarer:

  1. Du är så "pysslig" och har sån fantasi! Älskar dina pyssel, önskar att jag själv var lika duktig! :)
    /Kusinvitamin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch ;P Det mesta har jag snott av någon annan. Men TACK ändå!!

      Radera
  2. Från fb;

    Madelen Darmark; Kul att läsa och vilket bra pyssel tips :-):-)

    SvaraRadera