söndag 20 januari 2013

Rivjärnslampa

Läser en hel mängd bloggar och på en lite extra pysslig blogg hittade jag en sådan rolig sak. Att man kan göra en lampa av ett rivjärn.
Jag har under en tid letat efter en lampa att ha i det ena köksfönstret, men har icket kunnat finna någon. Antingen har den inte varit i min prisklass, eller så har jag inte fastnat helt för den.

Hittade ett rivjärn på Pingstkyrkan i Skellefteås second hand butik för hela 15 pix. Min fina man, som sparar på det mesta, hade en avklippt sladd från en annan lampa (lampan har troligtvis förpassats i lamphimlen) som nu passade helt ypperligt på denna.



..Åter igen, jag måste ta mig i kragen och lära mig hur man tar kort på något som lyser utan att det ska se så där eländigt ut.. Någon som läser min blogg som har lust att lära mig?

Mycket fin är den i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Haha! Vilken häftig lampa! :D Roligt med en sådan annorlunda återanvändning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte ta åt mig äran för idén som sagt, men tack ändå! :D

      Radera