tisdag 6 maj 2014

Äppelblom


Jag tog med mig hem en av det bästa bitarna från Göteborg, nämligen äppelblom. Knipsade av två små grenar med blommor på som ännu inte slagit ut från äppelträdet. Blötte ett hushållspapper rejält och lindade runt den knipsade delen på grenen vilket jag sedan stoppade i en liten plastpåse. Tog en tidning och virade runt hela grenen, stoppade den i två plastkassar och la den slutligen mellan lite kläder i den stora hårda resväskan.
Den klarade faktiskt resan och nu blommar den SÅ fint i vårt vardagsrum.

Hade en önskan att få se och fota ett blommande magnoliaträd på vår resa. Men det fanns ingen möjlighet till det. Så jag måste helt enkelt göra om resan något år :-D.

Om du är som jag och längtar efter vårsommar med gröna gräsmattor, blommande och grönskande träd är detta nu en perfekt tid att åka på en visit till södra Sverige. Vi har detta år fått vår väldigt tidigt även här i norr, men där har den kommit ännu längre och faktiskt snuddat vid sommar. Underbart att få hälsa på för en stund.



2 kommentarer:

  1. Alltså, den där blomman under vattenytan! Vilken grej! Fantastisk bild... :)

    SvaraRadera