söndag 25 maj 2014

Årets maskerad!

Åh vad underbart det är med maskerad. Min kusin Ronja ordnar nu för andra året i rad denna maskeradfest som nu mera har blivit en tradition (viiist Ronja??)

Årets tema var sagofigurer och några av bilderna får ni avnjuta här på bloggen;

Katten Findus, gubben Pettson (i en mer amisch variant), spindelmannenmucklan och piratmucklan
Kalle Stopp och Prins Hatt (Kolla en deras tjusiga skor)
Snusmumriken och prinsessan Merida (Modig)
En prinsessa, gubben Pettson och den läskiga figuren i filmen Spirited away
 Det fanns också många fler som till exempel; Putte i blåbärsskogen, Morran, Pelle Slusk, Lilla My, en till Snusmumrik, Tintin och några fler, vilka jag tyvärr inte fotat eller inte frågat ifall jag fick lägga upp. 

Det är härligt att få vara en del av en sådan härligt galen släkt!




3 kommentarer:

  1. Mycket trevligt, trots det kalla vädret. Ser ut som prins Hatt klappar Kalle Stropp i baken ;) Hoppas det blir fler maskerader framöver.

    SvaraRadera
  2. Oj vad roligt ni verkar ha haft, själv jobbade jag .. om det blir någon maskerad nästa år, och om jag är ledig (förstås) lovar jag att jag kommer. Måste bara klura ut något bra först...mor

    SvaraRadera