tisdag 20 maj 2014

"Just nu vill jag leva!"

 En helt vanlig dag har passerat hos oss i Skogshägna. Vanliga dagar är inte att förakta, inte att se ner på för den delen heller. För en helt vanlig dag kan innehålla både en och annan guldklimp och fantastiska under. Saker du kanske inte ser vid första anblicken, kanske glömmer bort att stanna upp och njuta av eller helt enkelt inte ens bryr dig om det.

Tänk bara vad mycket vi har att tacka dessa små daggmaskar för.


Det fantastiska i att få bo vid en åker med för oss gratis underhållning för barnen. Kanske även för oss vuxna, för visst är det väl ända häftigt att se hur de kan ta sig fram med dessa jättemaskiner.


Eller titta bara på denna söta lilla snigel med sitt vackert formande skal. Den är väl ett under om inte annat?


...Undrar vad den tänker då den blickar ner för detta enorma stup?


Att idag kunna dansa runt i klänning och njuta av denna första försmak av sommar.


Eller bara det fantastiska i att få sitta ute och äta.


Jag önskar att fler kunde stämma in i Tomas Ledins sång; "JUST NU, vill jag leva!!" Just nu i detta nu vill jag leva. Jag vill njuta av nuet, av allt det en tillsynes vanlig dag kan innebära. Gör det du med!


2 kommentarer: